Josip Broz Tito in Titova ulica

Ponedeljek, april 20, 2009

23× komentirano

Danes so mlajši predstavniki strank NSi in SD prinesli na ljubljanski magistrat podpise proti imemovanju Titove ulice, drugi pa sliko nekdanjega generala v spodbudo. Kako lahko nekateri, ki sploh niso živeli v času Tita, ga tako poveličujejo, imajo skoraj za boga. Zakaj, od kje jim tako mišljenje; iz ustnega izročila svojih staršev, starih staršev še dandanes tako močan vpliv? Spoštovanje Tita je domena starejših ljudi, ki so živeli v tistem času in kakorkoli so si pač interpretirali sistem, bodisi kot dobrega ali slabega. Če starejši radi govorijo o Titu in se ga radi spominjajo zaradi pionirskih rutk, raznih brigad, pa naj! Generacije se bodo sčasoma premešale in verjamem, da bo Tito počasi izginil. Da pa nek, ne vem če sploh, 25-letnik govori o Titovi veličastnosti, je pa malo mimo; še v plenice ni močil, ko je bil Tito že pod rušo. Z objektivnega vidika komunistični časi niso bili ravno cvetoči, globalizacija in turbo kapitalizem sta nam posledično prizadejala močno klofuto. Spoštujem vsakršno mnenje o Titu, tudi da je bil "car" ipd., kljub dejstvu da nekateri objektivni kazalci (množični poboji) kažejo nasprotno, vendar če gre za osebo, ki je takšno plat zgodbe izkusila sama na lastni koži. Ne pa nek 25-letnik, ki se komajda lahko pohvali, da se je rodil še v Jugoslaviji.

[sarkazem] Tito 4 ever! [/sarkazem]
(vir: neznano)

Glede imenovanja ulice sem proti, vendar ne zaradi samega imena, temveč ker ne vidim poante, da bi nekaj spreminjali, za kar ni potrebe, pa če bi se govorilo o Titovi ali Bleiweisovi ulici.

p.s.: Jezus je bil prvi "komunist" v pravem pomenu besede, daleč pred Titom. Vsi enaki, vsi enakopravni...

Objavil: Janez Mikec

,

23 Responses to "Josip Broz Tito in Titova ulica"

Jaka pravi :
20. april 2009 20:44
Jst bom letos star 19 let in se lahko "pohvalim" da sem se še rodil v Jugoslaviji (SFRJ). Če mi ne vrjameš, ti z veseljem pošljem sken izpiska iz rojstne matične knjige (rojstni list) ;)
Anonimni pravi :
20. april 2009 21:05
ma ulica gor ali dol...jst mam sliko od Tita v sobi, pa nej kdo reče kar koli...ko je biu on ni blo toliko brezposelnosti itd. pa ni važen kak so to reševal itd. če ni kej tak štimalo kokr bi moral so ljudi pospravel direktorje itd. pa dobr bi blo da bi se tut zdj tak delal vsaj nebi blo tak kokr je...s tem imenovanjem je pa tak kdor se s tem obremenjuje je motena oseba...glih važno je če se ena ulica poimenuje po Titu...koliko je ulic po sloveniji s takim imenom k sploh nimajo kake veze s tisto ulico ali s krajem itd...


LP
Janez Mikec pravi :
20. april 2009 21:25
Brezposelnost v tistih časih je zanimiva tema, o kateri pa mi težko razpredamo... Kdo ve, kakšno je bilo v resnici stanje in kaj je bilo ljudem vcepljeno v glave, kajti poskrali so prav vse informacije in jih obrnilo na dobro stran. Morda pa je država ravno zaradi tega v ozadju finančno tonila, ker je vzdrževala tolikšen del prebivalstva. Ostale države so imele kapitalizem, katere je gnal razvoj in konkurenca, mi pa smo zaradi tega ostali zadaj? Kot že rečeno, tema je izjemno delikatna in sam ne morem veliko prisostvovati zraven, ker me pač takrat ni bilo :)
Anonimni pravi :
20. april 2009 21:29
se strinjam mikec...sam ljudje so pa živeli veliko boljše... kapitala v jugoslaviji je bilo ogromno veliko držav je vlagalo v jugoslavijo, nekateri so kar rekl kolonija itd....malo si preberi kako knjigo ali učbenik...drugače se pa o tem da ogromno razpravlat ampak škoda časa...

http://24ur.com/novice/slovenija/predali-5094-podpisov-peticije-ne-titovi-ulici.html

ewo sprejeto je...čist nepomembna zadeva ...po eni strani
Putka pravi :
20. april 2009 21:54
Občudujem jih, cela medijska pozornost se je usmerila v poimenovanje te ulice, ljudje pa iz dneva v dan ostajajo brez služb.
Mikec :) pusti Bleiweisovo ulico mi jo imamo v Kranju :)
Bach pravi :
21. april 2009 05:14
Pozdravljen! Mislim, da pričakovati od izobraženega mladeža, da ne razmišlja o prejšnjih sistemih in akterjih, le njih je popolnoma nesprejemljivo. Tudi nekdo ki je star petindvajset let ima lahko svoje korektno mnenje o rimskem cesarstvu, pa čeprav ni bil del njega in prav tako velja tudi za obdobje enopartijskega sistema pod taktirko diktatorja Tita. Mnenje si človek ustvarja z znanjem.

Vsekakor bi rad pripomnil, da vsakršno poimenovanje, preimenovanje ulic, krajev ipd. po diktatorjih njihovega ali našega časa se mi zdi popolnoma neprimerna in bolna. Strinjam se namreč, da je bil vodja enopartijske, neenakopravne federacije Jugoslavije karizmatična osebnost, ki je zavedla radi svoje politične moči tudi svetovljansko populacijo kvazi kapitalistov tistega časa. Bil pa je tudi človek zaradi katerega je slovenski narod (!) utrpel posledice, katere mu ne gre upravičevati! Dejanja, ki so dejstva, so kriminalna dejanja.

Mikec, Jezus je bil prvi komunist v pravem pomenu besede? Tale je pa mal bosa!
Matej pravi :
21. april 2009 08:13
Glede tega, da je brezveze, ker mi nismo živeli v njegovem času se ne strinjam, ker bi potem v Sloveniji lahko odstranili polovico ulic, ki se imenujejo po osebnostih, katere ne živijo v našem času. Se pa strinjam in sem sam tudi proti Titovi cesti, prav zaradi tega, ker res nima smisla. Mogoče je edina razlaga, da se je Tito spet pojavil "na cestah", recesija, ki nas zadnje čase obdaja iz vseh strani in ker ljudje ne najdejo novih rešitev, se obračajo na zastarele mite, ki so "znali" rešiti vsako krizo.
Kar se tiče samega Tita, je Borut Pahor v enem izmed svojih intervijujev lepo povedal, da treba ločiti 2 Tita. Prvi je tisti junak, ki je med 2. svetovno vojno rešil jugoslovanski narod pred nacističnim okupatorjem, drugi pa je tisti, ki je po vojni vodil komunistično diktaturo in čeprav je navidez zgledalo vse lepo in prav, je bilo vse daleč od demokracije, saj je s svojim režimom pokopal veliko nedolžnih.
Bach pravi :
21. april 2009 09:42
@Matej, besede premjeja g. Pahorja so v tem kontekstu popolno zavajanje in za vsakega "poznavalca" polpretekle zgodovine našega naroda žaljive. Tito je bil samo en in vedno bo ostal v naših mislih in srcih kot karizmatična osebnost, vodja, bog socialistične federacije in kar je najpomembnejše zločinec naroda slovenskega. Ne pozabimo koliko naših in vaših je trpelo pod ideologijo enopartijskega, požrešnega, manipulativnega sistema. Kvazi socializem ni nič drugačnejši od ultra kapitalizma, vedno trpijo le najmanjši...
Anonimni pravi :
21. april 2009 14:27
vsa njegova vladavina gre nazaj do druge svetovne vojne. a bi bilo boljše da bi domobranci skupaj s hitlerjem prevladali?

hmmm....glede na tiste razmere kaj in kako bi lahko bilo smo prišli čez z enim izmed boljšim scenarijem
Bach pravi :
21. april 2009 17:11
@anonimni: če je tvoje vprašanje namenjeno meni, mislim da mojega napisanega dejansko ne razumeš. Nikakor nisem govoril o nikakršni primernejši zmagi nad naci-fašizmom. Govorim o tem, da je bila osvoboditev slovenske zemlje ena in edina prava pot za ves slovenski narod. Problematiko vidim v izkoriščanju našega (beri slovenskega) boja proti okupatorju v namenu tudi (!) same revolucije in posledično prevzema in postavitve enopartijskega sistema. Posledica enopartijskega sistema je bil zločin nad slovenskim narodom in odgovornost za to nosi tudi (ne glede na povelja) vrhovni vodja v našem primeru diktator Josip Broz aka Tito.

(nalašč govorim le o slovesnkem narodu in zločinih nad nami. V nasprotnem primeru se debata lahko pretirano razširi)
Janez Mikec pravi :
21. april 2009 19:08
@ Bach,
ne odsvetujem razmišljanja in izobraževanja o preteklih sistemih, iz zgodovine se je moč namreč veliko naučiti, temveč "enostranska" pametovanja in povzdigovanje nekaterih oseb v višave. Kot da bi sedaj jaz govoril, kako je bil Aleksander Veliki največji "car" in nekako vsiljeval svoje mnenje nekomu, kateremu je bil recimo Julij Cezar :)

Glede komunizma pa se nisem nanašal neposredno temveč metaforično, katerega osnovno načelo (vsi enaki, enakopravni, skrb za sočloveka, pomoč ostalim) je skoraj identično svetopisemski razlagi.
sonček pravi :
21. april 2009 20:58
Janez, popolnoma se strinjam.
Dejstvo je, da ima vsak posameznik o Titu drugačno mnenje. Vendar, kot praviš ti - tisti, ki so v tistem času živeli so si mnenje lahko ustvarili na podlagi izkušenj, ki so jih bili deležni. To, da Tito ni bil nedolžen in je pobil ogromno nedolžnih je jasno kot 1x1. Torej, kako bi vi, vsi zagovorniki Tita, gledali nanj, če bi vam v tistem času partizani požgali hišo, vas okradli ali vam pobili sorodstvo na podlagi govoric, da ste sodelovali z okupatorjem? Kot pravi pregovor : po bitki je lahko biti general. Sedaj je lahko razpravljati, da so domobranci storili samo slabo, kako pa bi se odločili v tistem času, v primeru nevarnosti vas in vaše družine?
In seveda, čas socializma je res vsem prinesel službo, brezplačno stanovanje, itd. Ampak naj mi nekdo razloži kako je teoretično sploh mogoče financirati vse te stroške iz državnega proračuna, ko pa imamo danes v Sloveniji (in okoli nas) težave s proračunskim primankljajem pa država ni niti pol toliko socialna kot je bila tedaj. Pa upam, da ne boste sedaj vsi začeli razpravljati, kako greši vlada, ko si financira draga letala in udobne usnjene sedeže za parlament. Ti zneski še vedno ne morejo kriti stroškov, ki jih nosi socializem, ko so ljudje raje hodili v službo, kot bili doma, saj je bilo v službi precej manj dela.
In če smo že res v tako globoki recesiji, nam preimenovanje ulice prinaša le stroške več, saj predvidevam (ne vem za katero ulico se gre, saj nisem iz Ljubljane), da na tej ulici živi nekaj ljudi, ki jim menjava dokumentov prinaša ogromne stroške, če bo za to poskrbela država pa kup davkoplačevalskega denarja.
LP.
Bach pravi :
21. april 2009 22:43
@Mikec: kar se tiče osebnosti človekove preteklosti, karizmatičnih vodij in barbarov tistega časa...te osebe lahko povzdiguje le zgodba pripovedovalca in konkretno ter korektno predstavljanje dejstev in argumentov. In v tem kontekstu mislim, da to ne pomeni "vsiljevanje svojega mnenja". Nekako širjenje, deljenje znanja, debate konstruktivne in poljudne nikakor niso vsiljive narave. Vsega ostalo kot npr. (vsi enaki, enakopravni, skrb za sočloveka, pomoč ostalim) pa mi ni jasno kje si pri teh dveh pobral...namreč nikjer tega ni najti, ne v političnemu sistemu dejanskosti, še manj pa v dejstvu religije.

Kar pa se tiče tvoje primerjave komunizma in sv.pisma...ja obstaja neka podobnost in sicer sveto pismo aka religija manipulira s človekom dve tisočletji plus, komunizem pa nekaj desetletij.
Anonimni pravi :
22. april 2009 13:06
@sonček
po bitki je res lahko biti general. Sedaj je lahko razpravljati, da so domobranci žrtve povojnih umorov.
v zadnjih 20 letih so našli veliko število (po)vojnih grobišč, ti to tako domobransko kot partizansko delo

pravim samo, da morate razumeti razmere, v katerih so vse te okoliščine nastale. grde stvari so se dogajale. a še vedno se. samo da so takrat bile malce bolj javne in vidne...
Avtoradio pravi :
22. april 2009 22:18
Ta Titova ulica je cista izguba časa... za kaj se izgublja energija, človek ne more verjeti (energija plačana z našim denarjem).
Anonimni pravi :
22. april 2009 23:53
ne, to je samo medijsko napihjeno, nič drugega
sandra pravi :
04. maj 2009 16:16
Osebno sem močno proti primenovanju ulice v Titovo, ker je Tito največji morilec v slovenski zgodovini. Ne razumem kako ga lahko nekateri še vedno poveličujejo, ko pa je že dolgo jasno, da je naročal množične likvidacije (ne le političnih nasprotnikov, temveč tudi tistih somišljenikov, ki bi lahko zamajali njegovo oblast).

Seveda razumem starejše ljudi, ki ga imajo radi, ker so v njegovem času dobro živeli, vendar pa mislim, da je skrajni čas, da mladi nehamo gojiti Titov kult in si nehamo zatiskati oči pred tem, kar je tito dejansko bil, diktator in morilec!

Očitno Slovenci pač ne znamo objektivno gledati na zgodovino. saj ne rečem, da niso bile nekatere stvari v času njegove vlade dobre, vendar gre tu za podobno situacijo kot pri Stalinu ali Hitlerju. In ne eden ne drugi nima ulice, ki bi se imenovala po njem. Zakaj bi si jo torej zaslužil Tito?!
franci pravi :
05. maj 2009 00:49
@sandra : Stalin ima veliko ulic, ki se imenujejo po njemu v državah bivše Sovjetske zveze, tu pač nimaš prav, tudi tvoja trditev o največjem morilcu v slovenski zgodovini morda ni čisto točna....in še marsikaj tudi drugi ne moremo razumeti, pa se dogaja marsikaj okoli nas...ti si le zatiskaj oči pred "dejstvom", da je bil morilec, ko jih boš odprla, boš morda spoznala, da je tudi kakšna druga resnica razen tvoje . Kaj pa Španija, a se morda kakšne ulice imenujejo po kakšnih generalih, ki so tudi koga ubili, pa morda v sosednji Hrvaški?? In v Ameriki ? Ali niso posamezniki ukazovali pobojev v Vietnamu, pobojev v Iraku in tako dalje ? Pa itak je v LJ Titova ulica že bila pred leti...In res, morda bi pa res kazalo nehati gojiti njegov kult in vse , kar je povezano s tistimi časi, zanikati vse pridobitve tistega časa in pozabiti na vse pred letom ...recimo 1990, ne, raje 1994, morda pa res...
matej pravi :
04. junij 2009 16:05
glejte jst mam prov.
tito je bil pozitivna in negativna osebnost.
pozitivna:
-združitev partij jugoslavije,
-narodnoosvobodilni boj,
-obnova porušene domovine,
-stalinu rekel ne,
-izgradnja celotnega gospodarstva
-izgradnja zdravstva in sociale,
-gibanje neuvrščenih ,
-jugoslavijo dal na svetoven zemljevid,
-največji pogreb v 20.st.,
-posrednik med sz in zda,
-JLA je bila pod njegovim vodstvom ena najmočnejših sil,
-jugoslavija je bila športna velesila,
Negativne lastnosti:
-povojni poboji,
-vodil enopartijski sistem,
-zadolževanje,
Opombe:
-povojni poboji so bili upravičeni saj je to normalno, da se zločince, ki so sodelovali z okupatorjem pobije.Vse lepo in prav, če jih nebi strpali na kamijone in peljali neznano kam.Morali bi jih aretirati,obsoditi na smrt,ustreliti in nato dostojno pokopati.
-zadolževanje je bilo potrebno saj brez njega ne bi mogli voditi take države, ne bi mogli imeti vse to kar smo imeli in tudi ne bi imeli to kar imamo danes.
SRAMOTA JE TO DA SE PO TITU PLUVA.BIL JE DOBER IN SLAB.VENDAR SI ZASLUŽI NAŠE SPOŠTOVANJE.NI ZA VSE KRIV ON.


IN TO DA SO AMERIČANI VRGL 2 ATOMSKI BOMBI PA NI ZLOČIN.JA ITAK DA NI.ZATO KER JE TO NAREDU AMERIŠKI PREDSEDNIK.PA VOJN NPR.IRAK.DRUGO KAR JE NAREDU TITO JE PA VSE NAROBE.


SRAM NEJ BO TISTE, KI PO TITU PLUVAJO NE DA BI PREGLEDALI VSE O NJEM.

IN ŠE TOLIKO NAJVEČJI ZLOČINEC V ZGODOVINE JE CERKEV.
Anonimni pravi :
02. julij 2009 23:05
no zdej ko ste pa slišal svoje oz.ste slišal prvo resnično pravilno podano mnenje o titu v Sloveniji ste se pa vsi poskrili in ugasnili strupene in lažnive jezike.



ŽIVEL TOVARIŠ TITO IN ŽIVELA SFRJ
DRUŽE TITO
Anonimni pravi :
31. julij 2009 14:01
Nič ne pomaga, če umikate imena ulic in spomenke v muzeje, ker ustvarjamo nove: www.tito-memorial.com
anže pravi :
24. november 2010 17:27
Tito je bil eden največjih morilcev v zgodovini človeštva in prav mi Slovenci smo utrpeli res zelo veliko škode, tako moralne, kot materialne. Nekateri ljudje se sedaj slepijo češ: V času Titovega komunizma ni bilo brezposelnih. Da to je resnica, ampak v Titovih časih smo morali kupovati bone za bencin, vse je bilo omejeno in niti nismo smeli povedati, kaj si mislimo o vladi. Tito je zatiral vse, kar mu ni bilo po godu. Večina slovencev, ki je živela v Jugoslaviji pa je mnenja, da je bolje živeti v pravni državi(demokraciji).

Po mojem mnenju pa tega človeka res nebi smeli imeti v čislih.

Oprostite mi za morebitno nestrpnost do drugače mislečih.
To je bilo zgolj moje osebno mnenje.
Anonimni pravi :
24. november 2010 17:33
NEUMNI ZABITI ZARUKANI KOMUNAJZARJI!!!
Saj sploh ne veste o čem govorite!!!!!

Pohvaljen anže, vidim da nekaj veš o teh stvareh!!!!

Objavite komentar

Uporabite lahko nekatere HTML oznake (b,i in a atribute)